loading...
اخبار | ویدیو | بزرگترین پایگاه خبری جام جهانی برزیل
تبیلغات








یونس بادیردست بازدید : 20 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

حرف کی روش درست از آب در آمد: «تا لحظه آخر احتمال تغییر در ترکیب هست…» حالا با مرور آخرین ترکیب احتمالی ایران در اولین بازی جام جهانی، به خوبی می توان به چنین نتیجه ای رسید…

خبرنگاران حاضر در تمرینات تیم ملی معتقدند تیم اصلی چند روزی است که مشخص شده. درست همان ترکیب ابتدایی کی روش در بازی با ترنیداد و توباگو. آنها مدام در کنار هم بازی می کنند. کاورهای یکدست دارند و در هر تمرین با هم هستند.

1- علیرضا حقیقی: پست دروازه بانی تنها نقطه مبهم تیم ملی است. هر چند به نظر می رسید با حضور دانیال داوری، کی روش در این پست به جمع بندی نهایی برسد ولی حالا همه حرف از علیرضا حقیقی می زنند. گلر سابق پرسپولیس که یک ماه است سکوت رسانه ای کرده، تا چند ماه پیش تلاش می کرد تنها در لیست تیم ملی باشد. نیمکت نشینی محض و روحیه خراب، او را به اندازه کافی از تیم ملی دور کرده بود اما یک جرقه، زندگی اش را عوض کرد. حقیقی به پرتغال و کوویلیا رفت. بازی های بدی انجام نداد و حالا در بازگشت به تیم ملی، مرد شماره یک به نظر می رسد. او در بازی ترینیداد و توباگو فیکس تیم ملی بود؛ یعنی در آخرین بازی دوستانه. از نظر کارشناس ها، همین برای فیکس بودنش در جام جهانی کفایت می کند. رحمان احمدی در اوج نیست، دانیال داوری هم قدرت خود را دیکته نکرده؛ حالا توپ در زمین حقیقی است. گلری که تا چند وقت پیش به فکر تنها حضور در جام جهانی بود و حالا پیش بینی ها از فیکس بودنش می گویند…

2- سید جلال حسینی: در ایران او یک مدافع کامل است… حالا بعد از جام جهانی و حضور مقابل ستاره ها، این قضاوت می تواند کامل تر شود. سید جلال همه ویژگی های یک مدافع خوب را دارد. سرزن، جسور، کم اشتباه، تکل های موثر و… اگر این ویژگی ها را سرجمع بزنید از بابت عمق دفاع خیال تان راحت است. سید جلال قرار است نه تنها رهبر فنی دفاعی باشد بلکه از نظر ذهنی هم به مدافع ها آرامش بدهد. او بازیکنی است با تجربه و البته آرام و ساکت. کی روش سعی کرده نقش او را از چنین فردی به یک رهبر پرقدرت تبدیل کند. وجود جلال در دفاع، یک نعمت برای تیم ملی به حساب می آید.

3- امیرحسین صادقی: بعد از آن اشتباههای عجیب و غریب در قلب دفاع تراکتورسازی و داد و فریادهای امیر قلعه نویی، همه امیرحسین صادقی را تمام شده می دانستند. مدافعی تنومند که گویا دیگر تمرکز ندارد. وقتی می خواست به استقلال بازگردد همه از این انتقال ایراد می گرفتند اما برای او، سکه دو رو داشت. صادقی روزهای پرنوسانی در تیم ملی داشت. می رفت… می آمد… خط خوردن او از تیم ملی را باید عامل اصلی اختلاف نکونام و رحمتی هم دانست! امیرحسین اینقدر رفت و آمد که در نهایت برای سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی قرعه به نام او افتاد. امیرحسین زوج سید جلال شد و حالا هم زوج او هست. این دو یار جدانشدنی به نظر می رسند و توانسته اند در کنار هم ترکیبی کامل از قدرت، سرعت، سرزنی و… داشته باشند.

4- پژمان منتظری: اگر یک عمر پژمان مدافع میانی بود و همه می گفتند متعلق به همین پست است، کی روش بعد از دو سال به این نتیجه رسید او می تواند یک مدافع راست کامل باشد. پژمان هنوز در باشگاهی مدافع میانی توپ می زند ولی سرمربی تیم ملی از او در جناح راست استفاده می کند. حضور پژمان در این پست، معادلات را به هم ریخته است. استیون باید روی نیمکت بنشیند و خسرو که انگیزه های تهاجمی دارد، به یک خط جلوتر برود. منتظری در سه بازی پایان مقدماتی اینقدر خوب دفاع راست را بیمه کرد که در جام جهانی هم همان جا بازی کند. کی روش سعی کرده تنها روی سرعت پژمان بیشتر کار کند…

5- مهرداد پولادی: او خوب می داند هنوز به فرم ایده آل خود نرسیده است. تا قبل از حضور کی روش در ایران، مهرداد یک بازیکن معمولی بود؛ بازیکنی که راه خیلی از فوتبالیست های ایران را می رفت. کی روش اما توانست او را کشف کند. به ناگهان مهرداد از یک بازیکن معمولی تبدیل به یک ستاره شد؛ بازیکنی که در اوج شکست های پرسپولیس از سوی طرفداران ناراضی تشویق می شد. اما یک مصدومیت معمولی او را دو سال خانه نشین کرد تا در سال جام جهانی بازگردد… پولادی حالا در نبود بیک زاده مصدوم باید یک تنه جور دفاع چپ را به دوش بکشد. او سرعتی و جسور است. به خوبی دفاع را می بندد؛ اما وقتی کاملا در اوج است. پولادی این روزها جدی تر از همیشه تمرین می کند.

6- جواد نکونام: گزینه شش، شماره 6 تیم ملی هم هست. جواد نکونام فارغ از بحث های فنی، برای کی روش و تیمش یک رهبر به حساب می آید. این موضوع برای مربی پرتغالی اهمیت زیادی دارد. نکونام هم تلاش کرد در اردوی اتریش و برزیل به آمادگی صد در صد برسد. حتی مصدومیت عضله دوقلوی پا و همینطور آسیب دیدگی کشاله او را از تمرینات دور نکرد. کاپیتان تیم ملی قرار است در بازی نیجریه، مثل یک معلم در زمین رفتار کند. کی روش از او خواسته تا جلوی هر زد و خوردی را بگیرد و مانع از عصبانیت بازیکنان ایران شود.

7- آندرانیک تیموریان: در میانه میدان با موهای دم اسبی خود کاملا به چشم می آید. بعد از یک فصل موفق و البته پر زد و خورد در استقلال، او قرار است در جام جهانی برای خود گتوزویی باشد. تیموریان ویژگی های یک هافبک دفاعی خود و قلدر را دارد اما حرکات اضافه اش، نگران کننده است. او در بازی نیجریه، آرژانتین و بوسنی قرار است در نقش تخریبچی ظاهر شود. کی روش قدرت بدنی آندو را بالاتر برده تا یک ماشین جنگنده در میانه زمین داشته باشد. آندو و نکونام ترکیب خوبی تشکیل داده اند و توانسته اند ساختار دفاعی تیم ملی را قوی تر کنند.

8- خسرو حیدری: بازی سرنوشت عجیب است. خسرو حیدری تا دو ماه پیش نیمکت نشین محض بود. بعد از یک فصل پر از مصدومیت، درخشش منتظری و همینطور حضور اشکان، او نیمکت نشین جناح راست بود. اما دست سرنوشت برای خسرو خواست. حالا با حضور پژمان او یک خط جلوتر رفته تا با انتقال اشکان به میانه زمین حریف، تبدیل به مهره ای ثابت شود. خسرو قرار است هافبک راست بازی کند و با سانترهای خود مهاجم ها را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او بازیکن خوش فکری است اما کی روش تاکید کرده باید در کارهای دفاعی هم شدیدا شرکت کند.

9- اشکان دژاگه: قرار نیست او از چپ و راست به قلب دفاع حریف بزند بلکه از عمق وارد می شود. قبل از خداحافظی جباری و بحث دعوت کریمی، کی روش درباره پست جدید اشکان به جمع بندی کامل رسیده بود. او قرار است پشت تک فوروارد ایران بازی کند و در واقع زوج او در حمله باشد؛ مهاجمی که باید 90 دقیقه در زمین بدود. اشکان استانداردهای لازم یک ستاره در ترکیب تیم ملی دارد. او در دفاع و حمله کامل است و می تواند مهره ای کلیدی در تعیین سرنوشت ایران باشد.

10- احسان حاج صفی: تا همین چند وقت پیش می گفتند کی روش به او اعتقاد ندارد. احسان در حالی با تیم کی روش استارت زد که در جام ملت ها 2011 بهترین بازیکن ایران بود. کی روش اما بعد از مدتی نشان داد ترجیح می دهد احسان را روی نیمکت بگذارد. اما سیبی که به هوا پرت شد هزار چرخ خورد تا به زمین برسد. او تا همین چند هفته پیش هم روی تصمیم مصر بود تا اینکه به ناگهان تغییراتی ایجاد کرد. حالا در ترکیب احتمالی ایران، مسعود شجاعی نیمکت نشین است و حاج صفی به میدان می رود. او در بازی های دوستانه نشان داد چقدر می تواند چپ ایران را فعال کند.

11- رضا قوچان نژاد: کریم انصاری فرد یک ذخیره آماده برای رضا است و رضا، امید اصلی ایران برای گلزنی. او آمار خیره کننده ای در تیم ملی دارد. شاید به اندازه ای که باید در آستانه جام جهانی ندرخشیده ولی همچنان مثل یک بمب، خطرناک است. نقش گوچی زمانی پر رنگ تر می شود که در بازی بسته ایران، کی روش به دنبال تک موقعیت هاست.

یونس بادیردست بازدید : 25 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

جان‌لوئیجی بوفون سنگربان تیم ملی ایتالیا دچار کشیدگی رباط قوزک پا شده است که این مصدومیت اگر او را بازی بامداد فردا (یکشنبه) برابر انگلیس در مانائوس محروم نکند، ممکن است عملکرد او را برابر سه‌شیر تحت تأثیر قرار دهد. تیم ملی ایتالیا شنبه شب در زمین ورزشگاه مانائوس تمرین کرد که سنگربان یوونتوس در آن دچار کشیدگی رباط شد.

چزاره پراندلی، ‌سرمربی آتزوری در خصوص وضعیت کاپیتان لاجوردی‌پوشان اظهار داشت: بوفون دچار کشیدگی رباط قوزک شده که البته خیلی جدی نیست. روند معالجه روی پای او آغاز شده است.

در همین حال پروفسور انریکو کاستلاچی، پزشک تیم ملی ایتالیا وضعیت بوفون را نگران کننده‌تر دانسته است. او گفت: 50 درصد احتمال دارد که بوفون بتواند در ترکیب اصلی ایتالیا قرار بگیرد.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که بوفون لنگان لنگان زمین را ترک کرده و با همان وضعیت سوار اتوبوس تیم شده است.

در صورتی که بوفون به بازی آتزوری برابر انگلیس نرسد، احتمالاً ماتیا پرین، دروازه‌بان جنوا در ترکیب آتزوری قرار خواهد گرفت، چون ‌سالواتوره سیریگو، دروازه‌بان دوم تیم که برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند هم مدتی است با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و به اندازه کافی تمرین نداشته است.

تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس ساعت 2:30 بامداد یکشنبه به مصاف هم می‌روند.

یونس بادیردست بازدید : 28 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

کریس رونالدو که به علت مصدومیت قبلی‌اش تا آستانه از دست دادن جام جهانی 2014 برزیل پیش رفته بود با تلاش کادر پزشکی تیم این کشور توانست بار دیگر به میادین بازگردد اما دوباره در تمرینات مصدوم شد و همین موضوع باعث نگرانی شدید کادر فنی پرتغال شد.

با این حال گویا مصدویت او جدی نیست چون توانست با یک روز استراحت بار دیگر به جمع ملی پوشان پرتغال بازگردد. رونالدو در حالی به تمرینات گروهی پرتغال بازگشته که وضعیت سلامتی نانی و فابیو کوئنترائو هم مورد تایید پرشکان پرتغال قرار گرفته است.

یونس بادیردست بازدید : 18 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

خبرنگاران آرژانتینی و برزیلی که در تمرین امروز (شنبه) تیم ملی حاضر شده بودند در خصوص بازیکنان ایران اطلاعات زیادی می‌گرفتند و می‌خواستند ستاره‌های ایران را بیشتر بشناسند.

خبرنگاران آرژانتینی از شبکه «تلام» این کشور بودند که از خبرنگاران ایرانی سؤالات زیادی در خصوص تیم ملی می‌پرسیدند. آنها پرسش‌هایی درباره بهترین بازیکن تیم ملی و همچنین برنامه سفر ایران به شهر کوریتیبا داشتند.

این خبرنگاران از امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخواست داشتند تا با بازیکنان تیم ملی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند گفت‌وگو کنند اما حسینی به آنها اعلام کرد که امروز فقط امیرحسین صادقی و علیرضا حقیقی با خبرنگاران صحبت خواهند کرد.

البته خبرنگاران آرژانتینی اطلاعات دیگری نیز از تیم ملی ایران داشتند و سراغ رضا قوچان‌نژاد را از نمایندگان رسانه‌های ایرانی می‌گرفتند. آنها شماره پیراهن مهاجم تیم ملی را پرسیدند و می‌خواستند این بازیکن را زیر نظر بگیرند.

همچنین خبرنگاران نیجریه‌ای درخواست کردند که از تمرین امروز تیم ملی کشورمان عکسبرداری کنند.

یونس بادیردست بازدید : 19 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

تیم فوتبال برزیل در نخستین بازی رقابتهای جام جهانی 2014 با نتیجه 3 بر یک مقابل کرواسی به برتری رسید. گل دوم برزیل در شرایطی به ثمر رسید که “یوئیچی نیشیمورا” خطای مدافع کرواسی بر روی فرد را پنالتی تشخیص داد در حالی که این تصمیم وی با انتقادات بسیاری همراه بوده است.

فرد در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، اظهار کرد: این یک پنالتی کاملا آشکار بود؛ نه بیشتر و نه کمتر. من توپ را کنترل کردم و آماده بودم تا برگردم اما بازیکن کرواسی روی شانه من فشار وارد کرد. من با این حرکت تعادلم را از دست دادم و به زمین افتادم.

مهاجم برزیل افزود: خیلی از مردم می‌گویند که داور به اشتباه نقطه پنالتی را نشان داده اما مدافع کرواسی روی شانه چپم فشار آورد و مانع از گلزنی من شد.

یونس بادیردست بازدید : 20 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال ایران که در کمپ کورینتیانس شهر سائوپائولو حضور دارد، عصر امروز آخرین جلسه تمرینی خود را در این کمپ پیش از دیدار با نیجریه برگزار کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران به خبرنگاران حاضر در کمپ تنها اجازه داد در 15 دقیقه نخست از تمرین ایران گزارش تهیه کند.

چندین خبرنگار بوسنیایی، آرژانتینی و نیجریایی در تمرین تیم ملی ایران حضور دارند که تنها 15 دقیقه نخست تمرین ایران را مشاهده کردند که بازیکنان ایران خودشان را گرم کردند.

تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه در ورزشگاه بائیکسادا شهر کوریتیبا محل برگزاری بازی ایران و نیجریه تمرین خواهد کرد که این تمرین باید در حضور خبرنگاران برگزار شود.

یونس بادیردست بازدید : 23 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

«آندرانیک تیموریان» پس از تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: این جام برای من با دوره گذشته تفاوت زیادی دارد چرا که آن زمان بسیار جوان بودم اما هم اکنون تجربه بسیار زیادی پیدا کرده ام.

وی افزود: ما تیم خوب و باتجربه ای داریم که بسیاری از نفرات آن در اروپا بازی می کنند یا قبلا ل‍ژیونر بوده اند و همین مساله برای ما یک امتیاز است.

این هافبک باتجربه، مقایسه تیم ایران با جام جهانی 2006 آلمان را اشتباه دانست و گفت: باید نمایش خوبی داشته باشیم تا برای ایران افتخارآفرینی کنیم.

شاگردان «کارلوس کی روش» که آخرین تمرین خود در شهر سائوپائولو پیش از دیدار مقابل نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل را برگزار کردند، عصر فردا (شنبه) به وقت محلی برای دیدار مقابل نیجریه عازم شهر کوریتیبا خواهند شد.

مسابقات جام جهانی 2014 فوتبال در برزیل، در نخستین ساعات بامداد روز جمعه با برتری 3 بر یک برزیل مقابل کرواسی آغاز شد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه F این رقابت ها با تیم های نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه است.

تیم ملی فوتبال کشورمان روز 26 خرداد ماه در نخستین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل به مصاف تیم ملی فوتبال نیجریه می رود.

تیموریان در باره شانس ایران برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل گفت: تیم ملی ایران را بسیار قوی می دانم و اگر با تمام توانمان مقابل حریفان به میدان برویم می توانیم به نتیجه مناسبی دست یابیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران افزود: سلاح سرد تیم ملی ایران می تواند ناشناخته بودن این تیم باشد و ما می توانیم از این مهم برای موفقیت و پیروزی مقابل نیجریه و بوسنی و هرزگوین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین بازی ایران مقابل نیجریه بسیار مهم است، اظهار داشت: روحیه بالایی برای رویارویی در این دیدار داریم و در این مسابقه حق اشتباه نداریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نتیجه اولین بازی، کلید اصلی راه یافتن به دور دوم است.

تیموریان گفت: ما در جام جهانی 2006 آلمان مرتکب اشتباه شدیم و بازی مقابل مکزیک را از دست دادیم و از دور رقابت ها کنار رفتیم.

وی در باره اینکه آیا تیم ایران ستاره هایی دارد که بعد از جام جهانی برزیل در لیگ های مطرح جهان به میدان بروند، اظهار داشت: ما بازیکنان بسیار خوبی از جمله علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی و بختیار رحمانی داریم که می توانند با حضور در تیم های اروپایی قابلیت های خود را نشان دهند.

یونس بادیردست بازدید : 22 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

استرالیا و شیلی در چهارمین دیدار جام بیستم در ورزشگاه پانتال شهر کوئیبا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری 3 بر یک شیلی به پایان رسید.

آلکسیس سانچس و والدیویا برای شیلی و تیم کیهیل برای استرالیا در نیمه نخست گلزنی کردند.

در نیمه دوم استرالیا بازی بهتری به نمایش گذاشت و حتی یک‌ بار نیز با ضربه تیم کیهیل به گل رسید که داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

در ادامه دو تیم صاحب چندین موقعیت نصفه‌ و نیمه شدند اما نتوانستند به گل برسند تا اینکه در دقایق پایانی مسابقه بسجور موفق شد گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند.

به این ترتیب در پایان بازی‌های نخست گروه B هلند با 3 امتیاز و تفاضل گل 4 در صدر قرار گرفت، شیلی با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر دوم است و تیم‌های استرالیا و اسپانیا در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

یونس بادیردست بازدید : 24 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

در پایان دیدار اسپانیا و هلند روبین فن پرسی T مهاجم هلند به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

او در این بازی 79 دقیقه در این دیدار به میدان رفت و در این مدت 27 پاس داد و 4 شوت به سمت دروازه اسپانیا زد و 2 گل از 5 گل هلند را نیز او به ثمر رساند.

هلند در این دیدار با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید.

یونس بادیردست بازدید : 25 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

اسپانیا که مدعی قهرمانی جام جهانی است، در اولین مسابقه‌اش در جام جهانی برزیل شکست سنگینی را متحمل شد. این تیم با تمام ستاره‌هایی که دارد، مقابل هلند شکستی تلخ را تجربه کرد تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ این تیم رقم بخورد. اسپانیا در فینال جام جهانی 2010 همین هلند را شکست داده و قهرمان شده بود. حتی در این مسابقه هم توانست در دقیقه 27 توسط ژابی آلونسو از روی نقطه پنالتی به گل اول مسابقه برسد. اما هلند با گلی که خورد ناامید نشد. آن‌ها تا پایان بازی 5 بار دروازه اسپانیا را باز کردند تا ثابت کنند حتی اسپانیا هم می‌تواند بازی برده را به بدترین شکل ببازد.

فان پرسی در دقایق 44 و 72، آرین روبن در دقایق 53 و 80 و استفان دیوریچ در دقیقه 64 زننده گل‌های هلند بودند. هلندی‌ها در حالی این برد را به دست آوردند که ایکر کاسیاس، کاپیتان اسپانیا و یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان در این نتیجه بی تاثیر نبود. او چند اشتباه در این مسابقه داشت که یکی از بدترین آن‌ها زمانی بود که نتوانست توپ را استپ کند و توپ مقابل فان پرسی قرار گرفت تا او دومین گلش را بزند. البته کاسیاس اگر درون دروازه اسپانیا نبود ممکن بود این تیم گل ششم را هم بخورد چراکه او در دقایق پایانی چند عکس العمل بسیار خوب هم داشت.

این مسابقه تا به اینجای جام جهانی پرگل‌ترین بازی این جام بوده است.

یونس بادیردست بازدید : 28 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

ژاوی: هلند را خیلی دست‌کم گرفته بودیم

ژاوی هرناندس پس از شکست 5 بر یک ماتادورها مقابل هلند در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل گفت: همه چیزِ اسپانیا در این بازی اشتباه و شکست در نیمه دوم بازی افتضاح بود.
وی افزود: باید تمامی اشتباهات خودمان را مرور کنیم و نقاط ضعف‌مان را بپوشانیم. هلند را خیلی دست‌کم گرفته بودیم. باید خودمان را برای بازی چهارشنبه مقابل شیلی آماده کنیم و نشان دهیم که اسپانیا به دنبال انجام کار مهمی است. باید مثبت‌اندیش باشیم.
هافبک کاتالان‌ها تصریح کرد: از هواداران می‌خواهم در بازی با شیلی از اسپانیا حمایت کنند. چهارشنبه نباید مرتکب خطایی شده و به حاشیه کشیده شویم چون ممکن است به قیمت بازگشت به خانه تمام شود.
کاسیاس: تحمل شنیدن انتقادها را داریم

ایکر کاسیاس که تیمش برابر هلند با نتیجه 5 بر یک شکست خورد معتقد است که بازیکنان اسپانیا با توجه به تجربه بالای خود می‌توانند انتقادات را تحمل کنند.
وی گفت: اینقدر تجربه ما بالا است که توان شنیدن انتقادات را داریم. بازی بعدی ما مقابل شیلی است و این دیدار حکم فینال را برای ما دارد و اگر آن را ببازیم دیگر شانسی برای صعود به مرحله بعدی را نداریم.
کاسیاس عنوان کرد: هلند تیم برتر میدان بود و باید سر خودمان را بالا بگیریم و روی بازی بعد تمرکز کنیم تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.
اینیستا: باید شکست برابر هلند را فراموش کنیم

آندرس اینیستا پس از شکست 5 بر یک برابر هلند اظهار داشت: این دیدار را واگذار کردیم اما اکنون باید دو بازی آینده را باید ببریم و امتیازات کامل این دو دیدار را بگیریم.
وی افزود: تفاوت‌های جزیی توازن این بازی را برهم ریخت و شب دشواری را برای ما رقم زد. باید این شکست را فراموش و خودمان را برای بازی‌های آینده آماده کنیم.

یونس بادیردست بازدید : 23 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

تمرین کوتاه مدت کریستیانو رونالدو با تیم ملی پرتغال گمانه ها در مورد اینکه او برای اولین بازی مقابل آلمان در روز دوشنبه آماده نخواهد بود را، تقویت کرده است.

رونالدو در تمرین تیم ملی پرتغال در روز پنجشنبه شرکت کرد، اما تمرینات خود را زودتر از بقیه پایان داد و اقدام به گذاشتن یخ روی زانوی چپ خود کرد.

رونالدو حدود 15 تا 20 دقیقه در تمرین بدنی با تیم پرتغال حضور یافت، اما در بقیه جلسه تیم را همراهی نکرد.

او برای چند تن از هواداران امضا کرد و بعد روی نیمکت نشست و هنگامی که زمین را ترک می کرد یخ روی زانوی چپ خود گذاشته بود.

با این حال ژائو موتینیو هافبک پرتغال گفت جایی برای نگرانی در مورد سلامتی رونالدو وجود ندارد.

وی گفت او از زمانی که تمرین با ما را آغاز کرد به طور 100 مثل بقیه ما بوده است. امروز بسیاری از بازیکنان دیگر نیز از یخ استفاده کردند. چیزی برای نگرانی وجود ندارد. استفاده از یخ بعد از تمرین عادی است.

همچنین فابیو کوئنترائو مدافع تیم پرتغال به علت احتمال آسیب پای خود در این تمرین شرکت نکرد.

او در دیدار آمادگی مقابل جمهوری ایرلند گلزنی کرد، اما در آستانه اولین دیدار پرتغال در جام جهانی مقابل آلمان نگرانی هایی در خصوص آمادگی وی وجود دارد.

با این حال نایب رییس فدراسیون فوتبال پرتغال یک روز بعد از ورود این تیم به برزیل با رد این نگرانی ها گفت: جایی برای نگرانی نیست. او به سرعت به تمرینات بازمی گردد.

یونس بادیردست بازدید : 26 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

امروز علی کفاشیان در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* خبرنگاران برزیلی و انگلیسی زیادی در این نشست حضور داشتند.

* خبرنگاران برزیلی از کفاشیان می‌پرسیدند که چقدر رفت‌آمد آنها کم است که او گفت این به دلیل مشغله‌ تیم ملی است.

* خبرنگار انگلیسی که امروز در نشست حضور داشت قصد شیطنت داشت او از اشکان دژاگه پرسید آمریکا و ایران در شهر ساپائولو حضور دارند که بخشی از پلیس ضد شورش در کمپ ایران و بخشی از پلیس ضد شورش در کمپ آمریکا حضور دارد و دلیل این مسئله چیست که دژاگه اعلام کرد تنها به سؤالات فوتبالی پاسخ می‌دهد . همچنین حسینی روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز از پاسخ به این سؤال جلوگیری کرد.

* علی کفاشیان به شدت دنبال نتیجه دیدار والیبال ایران و برزیل بود او در گیم پنجم مسابقه دائم سؤال می‌کرد که نتیجه بازی چه شده است و وقتی خبر رسید که تیم ملی ایران به پیروزی رسیده است این مسئله را با صدای بلند اعلام کرد.

* خبرنگاران از کفاشیان پرسیدند در صورت صعود تیم ملی چه پاداشی را در نظر می‌گیرد که وی از آنها سؤال کرد سایر تیم‌ها به بازیکنان خود چه پاداشی می‌دهند.

* علی کفاشیان همراه با خبرنگاران و عکاسان عکس یادگاری گرفت. کفاشیان خودش دوست داشت با خبرنگاران عکس سلفی بگیرد.

* خبرنگاران ایرانی نسبت به هتل محل اقامت خود و نداشتن اینترنت اعتراض داشتند که کفاشیان اعلام کرد او نیز این اعتراض را دارد و در هتل محل اقامت آنها هم اینترنت وجود ندارد و این مشکل برای خیلی‌ افراد وجود دارد.

* علی کفاشیان از ناهماهنگی‌های افتتاحیه جام جهانی بسیار ناراحت بود.

* خبرنگاران از کفاشیان پرسیدند که چرا مسئولان سفارت به اردوی تیم ملی نمی‌آیند که کفاشیان اعلام کرد شاید آنها به دلیل مشکلات مالی و اینکه پول ندارند این کار را انجام نمی‌دهند.

* برخی از خبرنگاران حاضر در نشست در مورد حضور استیون بیت آشور که در آمریکا متولد شده است سؤالات سیاسی می‌پرسیدند.

* همه خبرنگاران خارجی اعتراف می‌کردند که ایران تیمی ناشناخته است.

یونس بادیردست بازدید : 20 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

فقط 2 روز به بازی نیجریه مانده‌؛ 48 ساعت. این 48 ساعت برای کارلوس کی روش از دو جهت مهم است‌؛ اول آخرین نکات قبل از بازی نیجریه و دوم آخرین تصمیم برای آینده کاری‌‌اش.
بخش دوم در اولویت دوم قرار دارد اما می‌تواند برای ایران بسیار مهم باشد. پس از بازی بوسنی و حذف احتمالی ایران، تیم‌ملی سریعاً باید خود را برای حضور در جام ملت‌ها آماده کند. فرصت اندک است و زمانی برای تغییرات بنیادین در تیم‌ملی وجود ندارد. شاید تنها کسی که از همین حالا برای جام ملت‌ها برنامه داشته باشد کارلوس کی روش است. در چند ماه گذشته به اندازه کافی درباره تمدید قرارداد این مربی بحث شده است و به نظر می‌رسد دو طرف به ایستگاه آخر رسیده‌اند. علی کفاشیان به اندازه کافی نشان داده که کارلوس کی روش را نمی‌خواهد و این مربی هم با مصاحبه‌های خود، بیشتر روی این موضوع تأکید کرده است.

از بیرون، بازی کاملاً مشخص است. کفاشیان به دلیل قیمت بالا و البته نوع رفتارها و برخوردهای کی روش، علاقه‌مند است کار را به ‌فرد دیگری بدهد و کارلوس که دوست دارد با ایران عمر مربیگری خود را پایان دهد. در این شرایط، همه از پایان همکاری حرف می‌زنند چراکه فدراسیون مختار است تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد اما جالب‌ترین اتفاقی که در روزهای اخیر افتاده، ضرب‌الاجل کارلوس کی روش به فدراسیون فوتبال است. این مربی به مسئولان پیغام داده که اگر قرار است قراردادش تمدید شود، قبل از بازی نیجریه این اتفاق بیفتد چراکه بعد از آن اگر بهترین پیشنهاد را هم بدهند، قبول نمی‌کند و می‌گوید خداحافظ! در واقع مربی پرتغالی با این پیغام منظور خود را قاطع رسانده است:

    نمی‌خواهم احساس کنم نتیجه بازی نیجریه، سرنوشتم را تعیین می‌کند. من تا پیش از این هم تمام تلاش خودم را کرده‌ام…

کی روش در حالی حرف از تمدید قرارداد زده که علی کفاشیان بین خود و تیم‌ملی دیواری ایجاد کرد. او 5 روز پس از سفر به برزیل، دیروز برای اولین بار به کمپ کورینتیانس رفت تا با بازیکنان و مربیان ملاقات کند. تأخیری که شایعات زیادی را به وجود آورده است. هر چند رئیس می‌گوید هنوز با کی روش خوب است اما شواهد دقیقاً عکس این موضوع را نشان می‌دهند اما خبر جالب‌تری که این روزها شنیده می‌شود، بازگشت کی روش به تهران پس از بازی با بوسنی است. با عدم تمدید قرارداد او، مربی پرتغالی می‌تواند به هر جا که می‌خواهد برود، به خانه‌‌اش در اروپا. کی روش اما تصمیم گرفته راهی تهران شود تا احتمالاً در مصاحبه‌ای به یاد ماندنی، حرف‌هایی که در این مدت نگفته را به زبان بیاورد!

یونس بادیردست بازدید : 20 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

کاروان 19 نفری هنرمندان حامی تیم ملی فوتبال وارد برزیل شد.

لیلا بلوکات، نسرین مقانلو، رضا یزدانی، حسام نواب‌صفوی، پژمان جمشیدی، سیاوش خیرابی، فاطمه گودرزی، مهراب قاسم‌خانی، سید جواد هاشمی، محسن طنابنده، لیندا کیانی، نرگس محمدی، کامران تفتی، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، یوسف طاهریان، سحر زکریا، بابک اردلان و مهدی پاکدل هنرمندانی هستند که برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کرده‌اند.

یونس بادیردست بازدید : 24 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

 

آرژانتینی‌ها که به چند گروهی تقسیم شده بودند، مشغول انجام نرمش‌های سبک بودند که جلسه تمرینی آنها به خاطر یک اتفاق غیرمنتظره متوقف شد. گروهی از هواداران مشتاق از فنس‌‌های اطراف زمین بازی بالا رفتند و به سمت قهرمانان خود هجوم بردند تا با آنها دست بدهند و امضای بگیرند.

در این بین یک فرد با پیراهن رونالدینیو در اتلتیکو مینیرو به سمت مسی رفت. مسی در ابتدا تصور کرد که آن فرد رونالدینیوست که برای دیدن او به محل تمرینات آلبی سلسته در شهر بلو هوریزنته رفته است اما وقتی به او نزدیک‌ شد، متوجه اشتباه خود شد.

این فرد که رابینسون اولیویه‌را نام داشت، پس از این اتفاق گفت: زمانی که مسی مرا دید شوکه شد، چون فکر می‌کرد من رونالدینیوی واقعی هستم. مسی به من گفت لازم نبود که از فنس‌ها بالا بروم و به زمین بازی حمله کنم تا او را ببینم. او گفت: «چرا برای دیدن من می‌دوی؟» وقتی مسی دستم را گرفتم روی زانوهایم افتادم. لحظه‌ای احساسی بود.

بدل رونالدینیو ادامه داد: من اصلاً‌ چنین برنامه‌ای نداشتم. هدفم فقط این بود که دست مسی را بگیرم، چون آن تنها فرصتی بود که من می‌توانستم او را از نزدیک ببینم. دستم به خاطر بالا رفتن از فنس‌ها خونی شده بود اما دیدن مسی از نزدیک ارزشش را داشت.

رابینسون اولیه‌ویرا در پاسخ به این سؤال که میان مسی و رونالدینیو کدامیک را ترجیح می‌دهد، گفت: البته که رونالدینیو!

یونس بادیردست بازدید : 19 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

بیستمین دوره جام‌جهانی در حالی از بامداد فردا با دیدار برزیل میزبان و کرواسی آغاز می‌شود که در این دوره چهار تیم ایران، کره جنوبی ژاپن و استرالیا به نمایندگی از قاره آسیا در این رقابت‌ها حضور دارند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه آغاز جام‌جهانی 2014 تیم منتخب آسیایی‌های این دوره را معرفی کرد که در آن نام سیدجلال حسینی و جواد نکونام از ایران نیز به چشم می‌خورد.

تیم منتخب آسیایی‌ها در جام جهانی 2014 به شرح زیر است:

دروازه‌بان: مت رایان (استرالیا)

مدافعان: یوتو ناگاتومو (ژاپن)، جلال حسینی (ایران)، هونگ جئونگ هو (کره جنوبی) و آتسویی یوچیدا (ژاپن)

هافبک‌ها: جواد نکونام (ایران)، میل جدیناک (استرالیا)، سئونگ هونگ مین (کره‌جنوبی) ، شین‌جی کاگاوا (ژاپن)، کی‌سوکه هوندا (ژاپن)

مهاجم: تیم کیهیل (استرالیا)

ذخیره‌ها: کاواشیما (ژاپن)، کئون یونگ هوان (کره‌جنوبی)، ماکوتو هاسبه (ژاپن)، کئون سونگ یونگ (کره‌جنوبی) و رضا قوچان‌نژاد (ایران)

یونس بادیردست بازدید : 18 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

 

انگیزه و اشتیاق کریس رونالدو برای درخشش و حتی قهرمانی در جام جهانی بعد از فتح لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته بسیار بیشتر شده است

مدت زیادی بود که طرفداران پرتغال نگران حضور کریس رونالدو در جام جهانی بودند، حال با حضور کریس رونالدو در دیدار دوستانه مقابل ایرلند، این نگرانی ها به طور کامل رفع شده است. در این بازی که با پیروزی پر گل 5-1 پرتغال به همراه بود، کریس رونالدو 65 دقیقه در زمین بود و برای حضور در اولین بازی پرتغال در جام جهانی در روز دوشنبه هفته آتی مقابل آلمان مشکلی نخواهد داشت.

روزنامه ورزشی A Bola از کشور پرتغال در روز بازی با ایرلند در 6 مطلب جداگانه به تمجید از کریس رونالدو و اهمیت او برای تیم پرداخته بود. البته چنین احساس خوشایندی از بهبودی کریس رونالدو، در میان هم تیمی های او نیز قابل مشاهده بود، ویرینیا بازیکن پرتغالی باشگاه ولفسبورگ در این خصوص گفت: “حضور رونالدو در زمین به تنهایی برای ما انگیزه ای بزرگ است.”

و حال به نظر می رسد بعد از کسب دهمین عنوان قهرمانی در معتبرترین رقابت های باشگاهی دنیا، این سوپر استار پرتغالی انگیزه ای دو چندادن برای درخشش در جام جهانی نیز پیدا کرده است. رونالدو در این خصوص پیشتر به روزنامه Times of India گفته بود: “از هنگامی که در رئال مادرید بازی می کنم، بیشترین هدف تیم کسب دسیما بوده است. هرگاه که با تماشاگران تیم روبرو می شدیم تنها پرسش آنها این بود که چه موقع رئال مادردید می تواند دسیما را جشن بگیرد.”

حال این هدف بزرگ محقق شده است و رونالدوی 29 ساله هدفی بزرگ تر برای خود تعیین کرده است: “تا کنون در تاریخ 84 ساله رقابت های جام جهانی تنها 8 کشور موفق به قهرمانی در جام جهانی شده اند، ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که به عنوان نهمین کشور به این جام دست یابیم.”

بیش از همه اما کریس رونالدو به خاطر رقبای دشوار پرتغال در گروه مقدماتی شامل آلمان، آمریکا و غنا، با کمی احتیاط و متفکرانه آرزوی خود را بیان می نماید: “من آرزو می کنم که بتوانم پرتغال را به قهرمانی در جام جهانی هدایت کنم، اما پیش بینی وضعیت ما در این رقابت ها بسیار سخت خواهد بود. ما به همه حریفان خود احترام می گذاریم و طبیعتا آنها نیز برای ما احترام خاصی قائل هستند،‌ما پا به نبردی خواهیم گذاشت که مایل به پیروزی در آن هستیم، پس بهتر است که امیدوار باشیم.”

رونالدو به خصوص بازی مقابل آلمان را چالشی بزرگ برای خود می داند و تجربه رویارویی های قبلی با آلمان ها را بسیار مثبت ارزیابی می نماید: “ما در بازی های یورو دو سال قبل مقابل آلمان بازی کردیم و تجربه های خوبی در مقابل آنها داریم، البته برعکس این موضوع نیز صادق است. آلمان تیم بسیار فوق العاده ای دارد و یکی از مدعیان این دوره از رقابت ها است.”

این ستاره پرتغالی دنیای فوتبال به نظر از انگیزه بسیار بالایی برای حضور در سومین تجربه خود در جام جهانی برخوردار است:

    برای جام جهانی هیچ انگیزه ای لازم نیست، چون اجازه حضور در این رقابت ها خود بزرگ ترین انگیزه است و برای هر بازیکن فوتبال از هر گوشه دنیا، بازی در جام جهانی بزرگ ترین آرزو محسوب می شود.

رونالدو هیچ دغدغه ای نسبت به میزان آمادگی خود برای جام جهانی بعد از مصدومیتی که دچارش بود ندارد:

    من هر روز احساس بهتری نسبت به قبل دارم و حتما برای اولین بازی کاملا آماده خواهم بود، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

نانی هم تیم رونالدو نیز آمادگی رونالدو را بعد از دیدار با ایرلند تایید نمود و گفت: “بازگشت رونالدو واقعا فوق العاده است، او نشان داد که مشکلی ندارد و برای جام جهانی آمادگی 100 درصدی خواهد داشت.”

پائولو بنتو سرمربی پرتغال نیز از اهمیت رونالدو برای تیم واقف است: “بازیکنانی مانند رونالدو برای هر تیمی مهم هستند که برای پرتغال نیز چنین موضوعی صدق می کند.”

یونس بادیردست بازدید : 23 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

 

پس از اینکه در ابتدا لاک پشت سرگُنده برای پیش بینی برنده دیدار افتتاحیه دچار شک و تردید شده بود، در نهایت تصمیم گرفت که برزیل میزبان را به عنوان برنده دیدار فردا شب مقابل کرواسی انتخاب کند.

کابسائو که نامی پرتغالی به حساب می آید، یک لاک پشت دریایی 25 ساله است (آنها می توانند به طور طبیعی تا 70 سالگی عمر کنند)، و به عنوان پیشگوی جدید این دوره از جام جهانی معرفی شده است. او با خوردن تکه ای ماهی که زیر پرچم کشور برزیل بود، زادگاه خود را به عنوان برنده دیدار افتتاحیه انتخاب کرد.

سرگنده در حال حاضر جای پائول هشت پا را گرفته است، موجودی که در مسابقات یورو 2008 و جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به درستی قهرمانی لاروخا را پیش بینی کرده بود. متأسفانه پائول چند ماه پس از بالا بردن جام توسط شاگردان دل بوسکه از دنیا رفت!

لاک پشت دریایی که می تواند تا 450 کیلوگرم وزن داشته باشد و از لحاظ طولی تا 3 متر رشد کند، جزو گونه های در معرض خطر است.

یونس بادیردست بازدید : 23 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

شبکه‌های کشورمان که بر خلاف سایر کشورها خصوصی نیستند البته از ابزاری به نام اسپانسر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند ابزاری که دو سر برد است! در زیر به برنامه های تلویزیون به مناسبت جام جهانی اشاره ای کوتاه خواهیم نمود.
ورزش از نگاه ۲

سری جدید برنامه ورزش از نگاه ۲ مدت‌هاست که از آنتن شبکه دوم سیما پخش می‌شود برنامه‌ای که دچار تحولات زیادی شده و سعی کرده با رویکرد جدیدی به‌دنبال جذب مخاطب باشد اسپانسر اصلی این برنامه هم کسی نیست جز حسین هدایتی و شرکت استیل آذین ایرانیان! مجری این برنامه پیمان یوسفی است وی که از تهیه کنندگان شبکه ورزش نیز هست از ابتدای سری جدید این برنامه کار خود را با شبکه دوم آغاز کرده و شنیده شد بابت این مساله نیز از سوی مدیریت شبکه سوم مورد مواخذه قرار گرفته است.

اکیپ این برنامه برای پوشش اخبار و حواشی مربوط به جام‌جهانی چند روزی است راهی برزیل شده اند گروهی ۲۵ نفره که قرار است در سرزمین فوتبال استودیوی خود را راه بیندازند و برنامه‌هایی زنده از محل برگزاری جام‌جهانی پخش کنند در این بین برنامه هفته گذشته آنان با عدم بستن صدای میکروفون‌ها و پخش صدای میهمانان و مجری جنجال زیادی به پا کرد حاضران در استودیو به گمان اینکه آیتم پخش می‌شود از گلباران شدن ایران در جام‌جهانی صحبت می‌کردند!
عادل و شبکه سوم سیما

بر خلاف دوره‌های قبل که حسین ذکایی تهیه کنندگی مسابقات جام‌جهانی را بر عهده می‌گرفت مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ ساخت برنامه ویژه جام‌جهانی را عهده دار شد. فردوسی پور که در شبکه ورزش نیز دستی بر آتش دارد و برنامه‌ای چون فوتبال ۱۲۰ را به بینندگان این شبکه عرضه می‌کند دست به کار شد و با همان گروه مقدمات تهیه برنامه‌ای تحت عنوان ۲۰۱۴ را فراهم ساخت.

در اولین شب این برنامه دونگا کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی برزیل میهمان بود سوپرایزی که توسط عادل و دوستانش همه را متحیر ساخت فردوسی پور در این برنامه دو مجری دیگر را نیز در اختیار دارد، محمد حسین میثاقی و رضا جاودانی ! میثاقی که در برنامه ۹۰ و فوتبال ۱۲۰ هم با این تهیه کننده کار می‌کند ظاهرا علاقه عجیبی به الگو گرفتن از فردوسی پور دارد. یکی از بحث‌هایی که پیش از پخش اولین قسمت برنامه ۲۰۱۴ نقل محافل شد هزینه چند صد میلیونی دکور این برنامه بود که رقم بالایی اعلام شد گرچه برنامه ۹۰ دیگر آن رویکرد گذشته را ندارد ولی به هر حال عادل همیشه ایده‌های نو در ذهن می‌پروراند و می‌توان به این برنامه امیدوار بود برنامه‌ای که قصد دارد در شب افتتاحیه جام‌جهانی دراگون اسکوکیچ سرمربی سابق ملوان و فعلی فولاد را به عنوان میهمان به بینندگان خود معرفی کند.
جام ۲۰ و شبکه ورزش

در حالی که به نظر می‌رسید عمده بار پخش جام‌جهانی بر عهده شبکه ورزش باشد اما بازهم شبکه سوم گوی سبقت را ربود با توجه به ساعت پخش این مسابقات شبکه اختصاصی ورزش نیز دست به کار شده تا برنامه‌های ویژه جام‌جهانی به روی آنتن برود. اولین برنامه‌ای که مدتی است از این شبکه پخش می‌شود برازوکا نام دارد برنامه‌ای با تهیه کنندگی مشترک مزدک میرزایی و پیمان یوسفی! این برنامه ۴۵ دقیقه‌ای که اخبار تیم‌های حاضر در رقابت‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کرد زوج تهیه کننده میرزایی – یوسفی که از مجریان و روزنامه نگاران جوان برای اجرای این برنامه استفاده کردند. پیش از این برنامه‌های میدان و لیگ یک را در شبکه ورزش تهیه و به روی آنتن بردند.

دیگر برنامه‌ای که قرار است از روز پنجشنبه آغاز شود جام ۲۰ نام دارد که تهیه کنندگی آن بر عهده علی پورکیانی است پورکیانی قبل از این، برنامه نیمه سوم را برای شبکه سوم سیما ساخت و در شبکه ورزش نیز برنامه جذاب آنسوی نیمکت را پنجشنبه‌ها به روی آنتن می‌برد برنامه‌ای که اتفاقات فوتبال جهان را با حضور دکتر حمیدرضا صدر بررسی می‌کند اما در برنامه جام ۲۰ محمد علی اینانلو اجرای اصلی را بر عهده دارد که محمدرضا علیپور نیز در این امر به وی کمک می‌کند. امیر حاج رضایی، حمیدرضا صدر، بیژن ذوالفقار نسب و مرتضی محصص از جمله کارشناسان این برنامه هستند. پورکیانی نگاه ویژه‌ای در مورد تهیه این برنامه دارد چرا که قرار است ضمن بررسی نتایج و اخبار، تحلیلی‌های فنی، بحث آماری و تاریخی نیز در این برنامه مطرح شود ضمن اینکه کارشناسان این برنامه نگاهی اجتماعی و علمی به جام‌جهانی خواهند داشت. این برنامه قرار است هر روز از ساعت ۱۷: ۳۰ تا ۱۹ میهمان بینندگان شبکه ورزش باشد دید متفاوت این برنامه می‌تواند برای هر بیننده‌ای جالب باشد

یونس بادیردست بازدید : 20 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

 

کاسیاس فقط ۸۵ دقیقه تا رکورد کلین شیت در تاریخ جام های جهانی فاصله دارد و ایکر دارد رکوردی جدید را می شکند.

کاپیتان رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا اگر ۸۵ دقیقه دیگر گل نخورد ، رکورد زنگا در جام جهانی ۱۹۹۰ با ۵۱۷ دقیقه گل نخوردن را می شکند. او از اول تورنمنت تا مرحله نیمه نهایی گلی نخورده بود.

یونس بادیردست بازدید : 26 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

امیر حسین صادقی در مصاحبه ای نیمه طنز با برنامه بیست چهارده در مورد جام جهانی ، مسی و نیجریه صحبت کرد.

اگر در بازی مقابل ایران ، بازیکنان تیم ملی ارژانتین یکی بعد از دیگری مصدوم شوند ، چه حسی پیدا می کنی؟
سر ظهر است و خواب هستند . تازه از خواب بیدار شده اند و طبیعی است که مصدوم شوند! من حس خاصی ندارم.

خوشحال نمی شوی ؟
نباید از مصدومیت بازیکنان خوشحال شد اما بدم نمی آید دو ، سه تا از بازیکنان بزرگ آرژانتین مصدوم شوند. (می خندد)

اگر الان قرار بود زمان بازی ایران – نیجریه باشد و تو وارد زمین شوی ، چه حسی داشتی ؟
حس قبیله سرخپوست ها که در حال رقص هستند چون اولین بار است که مقابل چنین تیمهای سیاه پوستی مبارزه می کنیم! (می خندد)

از مسی نمی ترسی؟
نه ، چون بازی سر ظهر برگزار می شود و او خواب است! شماره کفش او ۳۹ است و فقط سه شماره از شماره کفش پسر من بالاتر است.

از بین آگوئرو ، هیگواین و مسی ، کدام یک ترسناک تر هستند؟
به نظر من دی ماریا از این سه نفر ترسناک تر است چرا که رئالی است و من هم او را خیلی دوست دارم.

نتیجه بازی ایران – آرژانتین؟
ان شاء الله که نتیجه خوبی بگیریم.

ایران – بوسنی چطور؟
ما فعلا به بازی با نیجریه فکر می کنیم و امیدواریم که نتیجه خوبی بگیریم .

به دنبال صعود خواهیم بود؟
ان شاء الله.

یونس بادیردست بازدید : 21 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

 

کریستیانو رونالدو به گزارش ” ولث ایکس” ، عنوان ثروتمندترین بازیکن حاضر در جام جهانی را از آن خود کرد.

بازیکن رئال مادرید ۱۷۰ میلیون یورو به گفته این منبع ثروت دارد که مسی با ۱۳۳ میلیون یورو بعد از اوست . رونی با ۷۰ میلیون یورو در رده سوم است.

یونس بادیردست بازدید : 21 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

این روزها پدیده‌ی شوم شرط بندی در میان فوتبالدوستان به امری عادی تبدیل شده است، گفته می‌شود که بنگاه‌های شرط بندی از ماه‌ها قبل فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند ودر همین راستا از مردم درخواست نموده‌اند تا پیش بینی خود را در مورد مسابقات جام جهانی انجام دهند.

مسئله پیش بینی بازی‌های جام جهانی تنها به نتایج تیم‌ها مربوط نمی‌شود و به تازگی یک بنگاه شرط بندی در انگلیس از مردم خواسته تا در مورد تکرار وقایع عجیب و غریب جام جهانی شرط بندی کنند، بعضی از وقایعی که احتمال تکرارشان در جام جهانی نزدیک به صفر است و به تازگی به نظر سنجی گذاشته شده‌اند به شرح زیر می‌باشند.
پیش بینی تکرار گل مارادونا

شاید جنجالی‌ترین گل به ثمر رسیده در تاریخ جام جهانی فوتبال همان گل معروف مارادونا به تیم ملی انگلیس باشد. در همین راستا یک بنگاه شرط بندی در کشور انگلیس از مردم خواسته است که در مورد احتمال تکرار چنین گلی در جام جهانی 2014 برزیل و در جریان رقابت بین تیم‌های ملی انگستان و آرژانتین نظر بدهند، در این نظر سنجی پاسخ 2 درصد شرکت کنندگان مثبت بوده است، بنابراین اگر یکی ازبازیکنان تیم ملی آرژانتین توپی را با دست وارد دروازه انگلیسی‌ها کند و داور آن گل را بپذیرد، آن 2 درصدی که این واقعه را درست پیش بینی کرده‌اند، شرط بندی را از 98 درصدی که خلاف این ادعا را دارند خواهند برد.
تکرار اخراج سیمونیچ

یکی از خنده دارین صحنه‌های جام جهانی 2006 به اخراج یوسپ سیمونیچ کروات مربوط می‌شد. این بازیکن با اینکه دو کارت زرد را از داور مسابقه دریافت کرده بود از زمین مسابقه اخراج نشد، سیمونیچ در ادامه با کارت زرد سوم گراهام پل زمین مسابقه را ترک کرد، در این نظرسنجی عده‌ی کمی از فوتبالدوستان تکرار این واقعه را پیش بینی کرده‌اند، بنابراین اگرکسی که تکرار این ماجرا را درست پیش بینی کند، پول کلانی را از شرط بندی به جیب خواهد زد.
احتمال دوپینگ

یکی از اتفاقات مثبت سه جام جهانی اخیر عدم استفاده‌ی بازیکنان ازپدیده ی دوپینگ بوده است، این ویژگی گمان می‌رود در جام جهانی 2014 نیز ادامه پیدا کند بنابراین اگر در این مسابقات بازیکنی از مواد نیروزا استفاده کند، کسانی که به احتمال وجود دوپینگ در جام جهانی 2014 رای داده‌اند، می‌توانند نتیجه شرط بندی را به نفع خود تمام کنند.

یونس بادیردست بازدید : 25 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

نیم میلیون نفر از سراسر دنیا امسال راهی برزیل خواهند شد تا بازی‌های جام جهانی فوتبال را از نزدیک ببینند، صدها میلیون‌ها نفر هم از منزل بازی‌ها را خواهند دید، اما به لطف استفاده از فناوری‌هایی، این بازی‌ها با بازی‌های دوره‌های گذشته تفاوت‌هایی خواهد داشت.

نخستین فناوری قابل توجه که پیش از این در «یک پزشک» در مورد آن نوشته بودیم، شروع بازی توسط یک نوجوان فلج است. این نوجوان به کمک یک اسکلت خارجی که مستقیما فرمان‌های مغزی او را می‌گیرد، می‌تواند از روی صندلی چرخدار بلند شود و ضربه نمادین شروع بازی‌ها را بزند.

اما این تنها فناوری نوین استفاده شده در بازی‌های جام جهانی نیست. در اینجا به فهرست دیگر فناوری‌های توجه کنید.
۱- روبات بمب‌یاب

این بار روبات‌های بمب‌یاب به جای انجام مأموریت در افغانستان و عراق، به برزیل آمده‌اند، برزیل مجهز به ۳۰ روبابت از نوع iRobot 510 PackBot شده است که می‌توانند بسته‌ها، ساک‌ها و کوله‌پشتی‌ها مشکوک را بگردند.
۲- پحش ۴K مسابقات

بازی فینال جام جهانی برزیل توسط سونی و فیفا با فرمت ۴K پخش خواهد شد، تصور کنید که بتوانید بازی را با ۴ برابر وضوح ۱۰۸۰p ببینید.
۳- فناوری خط دروازه

هفت دوربین در کنار هر دروازه به دقت مسیر توپ را دنبال می‌کنند تا در صورت عبور از خط دروازه، با به لرزه در آوردن (ویبره کردن) ساعت داور به او اعلام کنند که توپ گل شده است.
۴- اسپری‌هایی با رنگ ناپدیدشونده!

مدافعان تیم‌ها یا زرنگی و رندی، فاصله قانونی را هنگام ضربه‌های کاشته، رعایت نمی‌کنند؟ مشکلی نیست! داوران در این بازی‌ها می‌توانند روی زمین چمن بازی‌ها با اسپری‌هایی محلی ایستادن مدافعان را مشخص کنند. رنگ این اسپری‌ها در ۲ دقیقه تبخیر می‌شود.
۵- توپ برازوکا

توپ رسمی شش تکه این بازی‌ها کمتر آب جذب می‌کند و از آنجا که خطوط دوخت کمتری دارد، حالت کروی کامل‌تری دارد و به آن ضربه‌های دقیق‌تری می‌شود زد.

یونس بادیردست بازدید : 24 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

لوئیس سوآرز اروگوئه ای یکی از آماده ترین مهاجمان حال حاضر فوتبال جهان به شمار می آید. او فصل رویایی را با لیورپول پشت سرگذاشت و یکی از امیدهای اصلی اروگوئه برای درخشش در جام جهانی 2014 برزیل به شمار می آید.

دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان به ستایش از سوآرز پرداخت و او را بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان لقب داد. ال دیگو در گفتو گویی که با کانال 12 تلویزیونی اروگوئه داشت، گفت: پیش بینی می کنم که سوآرز روزهای خوبی در برزیل داشته باشد و بتواند با تیم ملی کشورش در این رقابت ها بدرخشد. سوآرس این شایستگی را دارد که در جام جهانی به میدان رود چرا که شجاعت بازی کردن در این رقابت ها را دارد. بازیکنی که شجاعت ندارد شایسته حضور در مستطیل سبز نیست و باید فوتبال را ترک کند.

او افزود: اروگوئه مهاجمان بسیار خوبی در اختیار دارد. ادینسون کاوانی و دیگو فورلان از بهترین مهاجمان فوتبال جهان به شمار می آیند، اما باید بگویم که سوآرز از آنها بهتر است. او بهترین مهاجم جام جهانی است.

لوئیس سوآرز ماه قبل زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد و هنوز به شرایط بازی نرسیده است اما کادر پزشکی تیم ملی فوتبال اروگوئه تلاش می‌کند تا این بازیکن را به بازیهای نخست جام جهانی برساند. سوآرز سه شنبه درتمرین اروگوئه شرکت کرد تا نشان دهد که به شرایط بازی رسیده است. اوسکار تابارس سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه گفت: سوآرس یک مهره کلیدی برای ما به شمار می آید. او شایسته حضور در جام جهانی است و دوران آسیب دیدگی خود را پشت سرمی گذارد. ما به این مهاجم توانا نیاز داریم و امیدواریم که هر چه سریعتر به شرایط بازی برسد.

سوآرز هر چند در فصل قبل لیگ جزیره چند بازی نخست را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد اما بازگشت بسیار خوبی داشت و به عنوان بهترین گلزن انتخاب شد تا سهم بسزایی در کسب سهمیه لیورپول برای لیگ قهرمانان فصل بعد داشته باشد. او هر چند به تازگی قراردادش را با لیورپول تمدید کرده اما رئال مادرید به شدت به دنبال جذب اوست و احتمال دارد که با رقم سنگینی در فصل جدایی تابستانی از قرمز پوشان آنفیلد جدا شود و به فوتبال اسپانیا برود.

یونس بادیردست بازدید : 18 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

در حالی که تنها دو روز دیگر به آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال باقی مانده، بهترین دروازه‌بان‌های حاضر در این تورنمنت معرفی شدند.

با توجه به آنکه آمارهای جالبی از گل خوردن تیم‌های قهرمان در جام‌های جهانی پیش منتشر شده مشخص شده داشتن دروازه‌بان خوب در ترکیب تیم می‌تواند پشتوانه خوبی برای نتیجه‌های یک تیم باشد.

فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ تنها دو گل خورد. برزیل در ۲۰۰۲ چهار گل دریافت کرد و قهرمان شد. ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ دو بار دروازه‌اش باز شد و دروازه‌بان اسپانیا هم در جام جهانی ۲۰۱۰ تنها دو بار توسط حریفان تسلیم شد.

در جام جهانی 2014 برزیل هم حضور دروازه‌‌‌بان‌هایی مانند ایکر کاسیاس، لوییجی بوفون و ژولیو سزار رقابت‌ را برای کمتر گل خوردن بیش از پیش جذاب کرده است.

البته دروازه‌بان‌های جوان‌تری نیز در جام جهانی حضور دارند. دروازه‌بان‌هایی مانند مانوئل نویر از آلمان، جو هارت از انگلیس، تیباوت کورتوا از بلژیک و آسمیر بگوویچ از بوسنی و هرزگوین.

یونس بادیردست بازدید : 27 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در گروه B با تیم‌های هلند، شیلی و استرالیا همگروه است و در اولین دیدار جمعه باید برابر لاله‌های نارنجی به میدان برود.

دانشمندان آلمانی پیش‌بینی کرده‌اند تیم ملی اسپانیا به قهرمانی در جام‌جهانی 2014 برسد. بر طبق پیش‌بینی دانشگاه Freie Universität و دیگر دانشگاه‌ها چندین شیوه از جمله رتبه و رده‌بندی فیفا، عملکرد در بازی‌های اخیر و قدرت تیم در سال‌های گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و در نهایت این دانشمندان اعلام کردند تیم ملی اسپانیا به قهرمانی در جام جهانی 2014 می‌رسد.

بر طبق این پیش‌بینی انگلیس از گروه خود در جام جهانی صعود می‌کند اما در مرحله یک چهارم نهایی برابر اسپانیا شکست می‌خورد. همچنین دانشمندان پیش‌بینی کردند بین 66 تا 70 درصد یکی از چهار تیم اسپانیا، آلمان، آرژانتین و برزیل به قهرمانی در جام جهانی می‌رسند.

بر طبق این پیش‌بینی اسپانیا در فینال با غلبه بر آلمان به قهرمانی در جام جهانی می‌رسد.

یونس بادیردست بازدید : 20 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

جوزف یوبو، کاپیتان تیم ملی فوتبال نیجریه گفت: خودمان را باور داریم و درست است که در چند بازی اخیر دوستانه‌مان به نتیجه دلخواه‌مان نرسیدیم ولی چیزهای زیادی از این بازی‌ها آموختیم. حالا هم آماده دیدار با ایران هستیم و تمام تلاش خواهیم کرد تا 3 امتیاز بازی را از آن خود کنیم.

مدافع 33 ساله عقاب‌ها تصریح کرد: تنها چیزی که در حال حاضر به آن نیاز داریم این است که هواداران نیجریه از ما حمایت کنند چون بدون آنها به جایی نمی‌رسیم.

نیجریه در نخستین بازی خود از گروه F دوشنبه 26 خرداد در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا برزیل به مصاف ایران خواهد رفت.

یونس بادیردست بازدید : 25 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 

لیست گران قیمت‌ترین مربیان حاضر در جام‌جهانی 2014 برزیل منتشر شده است که در این میان فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال روسیه با دستمزدی به ارزش 6 میلیون و 693 هزار و 750 پوند در جایگاه اول قرار دارد.

پس از این مربی ایتالیایی، روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس با 3 میلیون و پانصد هزار پوند دوم است و چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا با 2 میلیون و 575 هزار پوند در مکان سوم قرار دارد.

فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیل و اوتمار هیتسفلد سرمربی سوئیس هم رده‌های چهارم و پنجم را در اختیار دارند.

در این میان کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با دستمزدی به ارزش یک میلیون و 250 هزار پوند در مکان سیزدهم قرار دارد.

نکته جالب توجه اینکه دستمزد سرمربیان رقیبان ایران در گروه ششم جام‌جهانی اختلاف فاحشی با کی‌روش دارد.

در این میان آلخاندرو سابه‌یا با 485 هزار پوند در مکان بیست و دوم است، استفان کشی سرمربی نیجریه با 233 هزار و 750 پوند در رده بیست و هشتم است و سافت سوسیچ سرمربی بوسنی با 210 هزار پوند در مکان بیست و نهم قرار دارد.

در این میان میگوئل هررا سرمربی مکزیک با 125 هزار پوند ارزان‌ترین سرمربی حاضر در جام‌جهانی است.

یونس بادیردست بازدید : 20 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

کارلوس کی روش در کمپ تمرینی کورنتیانس مدام به بازیکنانش از بازی با نیجریه می گوید. او همان طور که از مدت ها قبل گفته بود فقط روی این بازی تمرکز دارد و می گوید مهم ترین بازی تیم ملی در این پیکارها، جدال با نیجریه است.

کی روش که بیشتر تمریناتش را پشت درهای بسته برگزار می کند و تنها 15 دقیقه از هر تمرین تیم او به روی خبرنگاران باز است، شرایطی مثل روزهای منتهی به بازی با کره را برای بازیکنانش ایجاد کرده است.

مربی با تجربه تیم ملی ایران در این روزهای سپری شده از اردو، بارها از بازیکنان تیمش حتی از هافبک ها خواسته از ارسال پاس به عقب و عرضی خودداری کنند.

او می گوید: «پاس عرضی ضریب اشتباه را در نبردهای تک به تک با یاران فیزیکی نیجریه بالا می برد و می تواند سبب شود که ساختار دفاعی تیم ملی ضربه پذیر شود.» به همین دلیل هم هست که او با سوت های ممتد خود بارها نکاتی از این دست را به بازیکنانش تجربه می کند.
برنامه لحظه به لحظه کی روش برای نیجریه

کی روش برای لحظه به لحظه بازی با نیجریه برنامه ریزی کرده، او اعتقاد دارد چنانچه تیم ملی در حقظ نتیجه بازی در یک سوم ابتدایی بازی موفق عمل کند!

نیجریه ای ها به سمت بازی خشن می روند. سبکی از بازی که می تواند ملی پوشان کم تجربه تر تیم ملی ایران را با خطر درگیری و اخراج مواجه کند. به همین دلیل هم هست که کی روش شرطی مهم برای ملی پوشان گذاشته است: «هیچ کس حق دهان به دهان شدن با بازیکنان نیجریه را ندارد. هیچ کس بدون توپ نباید بازیکنان حریف درگیری پیدا کند و اگر یاری از تیم حریف حرکتی انجام داد بازیکنان ما نباید وارد این بازی شوند.»

این همان حرکتی بود که کی روش پیش تر و قبل از بازی بزرگ با کره انجام داده بود. او برای تهییج بازیکنانش حتی عکس مربی کره را که علیه ملی پوشان چیزهایی گفته بود؛ روی پیراهنش چسبانده بود تا اهمیت بردن او را به همه تیمش یادآوری کند.

این بار کی روش هدفی بزرگ تر دارد، اینکه اصلا دوست ندارد تیمش بازی اول جام جهانی را بی امتیاز پشت سر بگذارد.

تیم ملی کشورمان دوشنبه آینده باید به مصاف نیجریه ای برود که خوزه مورینیو، مربی چلسی گفته به نظر او دیگر تیم صعود کننده از گروه ما به همراه آرژانتین می شود.

البته کی روش بیش از هر تیم دیگری امید به این دارد تا ایران از بازی آن روز با حریف آفریقایی در کوریتیبا امتیاز بگیرد. او رعایت اصول دفاعی و سرعت در حمله را بهترین راهکار برای موفقیت تیمش می داند و همه اصرارهایش بر این نکات به دلیل اهمیت بازی با نیجریه است.

یونس بادیردست بازدید : 20 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

سرانجام پس از جنجال ها و تردید های فراوان جام جهانی 2014 فردا با دیدار برزیل و کرواسی آغاز خواهد شد.

رونالدو نازاریو دالیما ملقب به پدیده اسطوره فوتبال برزیل که از اعضای کمیته برگزاری مسابقات است و بارها نیز از عدم پیشرفت و آماده سازی به موقع ورزشگاه های این کشور انتقاد کرده بود ؛ ساعاتی را مهمان خبرنگاران اعزامی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت بود.

وی در این مصاحبه چنین گفت :”برزیل بدون شک قوی ترین تیم جام است. حتی اگر این مسابقات در برزیل برگزار نمی شد ؛ بازهم عقیده من همین بود.فشار زیادی روی این تیم وجود دارد. اما شما کدام تیم ملی برزیل در جام های جهانی را به یاد می آورید که چنین فشاری را تجربه نکرده باشد؟ اسکولاری نیز اعتراف کرده که ما موظف به قهرمانی هستیم.”

رونالدو اعتقاد دارد که نیمار می تواند در این جام بدرخشد . وی در این رابطه می گوید : ” به عنوان اولین سال حضورش در اروپا و اینکه در تیمی بازی می کرد که نفر اولش مسی است و اکثر توپ ها نیز به او می رسد ؛ عملکرد نیمار چندان هم بد نبود. او فقط 22 سال سن دارد و برای بهتر شدن به اندازه کافی زمان در اختیار دارد. اما این یک واقعیت است که بهترین بازی های نیمار را در تیم ملی برزیل دیده ایم نه در بارسا و این می تواند یک خوش شانسی بزرگ برای اسکولاری محسوب شود”

پدیده با وجود اینکه تیم کشورش را قوی ترین تیم دنیا می داند با این وجود نگران تیم های دیگر است : ” از آرژانتین کمتر صحبت می شود اما من اعتقاد دارم که این تیم پس از برزیل قوی ترین تیم جام است . آنها مسی را دارند که سومین جام جهانیش را تجربه می کند. بیشتر از نیمار و بالوتلی. او قصد دارد که در این جام از خودش ردی به جای بگذارد. در بارسا عملکرد او فراتر از یک بازیکن بوده و نمایش های او غیر قابل توصیف بوده اند با این وجود درخشش در جام جهانی همیشه در یادها می ماند و تو را جاودانه می کند.”

کریس رونالدو :” در حال حاضر رونالدو برتر از مسی است اما او مصدوم است و به تازگی معالجه شده . چنین رقابتی بین بازیکنان به کیفیت جام اضافه می کند. من با چنین جوی در جام های جهانی به خوبی آشنا هستم ”

و اما اسپانیا : ” اسپانیا همان اسکلت تیم قهرمان جهان و اروپایش را حفظ کرده است . من در این تیم بیشتر از رقابت طلبی بین بازیکنان ؛ یک انگیزه بسیار بالا می بینم. فوتبال آنها نمرده است . کسانی که چنین اعتقادی دارند اغراق می کنند. همه از شیوه فوتبالی که آنها بازی می کنند لذت می برند. عصر آنها هنوز به اتمام نرسیده است”

شانس های دیگر قهرمانی : ” آلمان بدون شک تیم قدرتمندی است و من این تیم را مدعی جدی قهرمانی می دانم. با فاصله ایتالیا قرار دارد. این تیم هیچگاه در واقعیت و در شروع مسابقات شانس قهرمانی محسوب نمی شود . اما به تدریج همه را به این باور نزدیک می کند. ”

“ایتالیا بصورت سنتی شانس قهرمانی در هر رویدادی است. از لحاظ دفاعی ایتالیا همیشه تیم فوق العاده ای بوده و مربی این تیم نیز یک نابغه تاکتیکی به حساب می آید. این روزها ایتالیا زیبا هم بازی می کند. در جام ملتهای اروپا دیدم که این تیم فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارد”

پراندلی : ” نقش او در تیم ایتالیا کاملا به چشم می آید. او از لحاظ ارتباطش با بازیکنان مرا به یاد جی جی سیمونی می اندازد و از لحاظ خلاقیت های تاکتیکی به اسکولاری می ماند. از لحاظ سازماندهی ؛ تیم های او همیشه در سطح بالایی قرار دارند”

پیرلو : ” پیرلو به نوعی نماد ایتالیاست و می تواند شانس این تیم برای قهرمانی را بالا نگه دارد. او پاهای مقدسی دارد و از طرفی موقعیت سنجی بی نظیر او در زمین همیشه به ایتالیا کمک می کند تا شانس های گلزنی خوبی بدست بیاورد.”

بالوتلی : ” این جام برای او به همان اندازه مهم است که برای نیمار. اگر او این قضیه را درک نکرده باشد باید بگویم که هیچ چیزی از فوتبال نفهمیده است. او باید از فوتبالش لذت ببرد. برزیل بهترین میدان برای این کار است.”

وی در پایان در مورد مشکلات برزیل برای برگزاری مسابقات چنین گفت : ” اگر به شما بگویم که مشکلی وجود نداشته دروغ گفته ام . در 4 سال پیش در آفریقای جنوبی نیز مشکلات وجود داشت. این مشکل فقط مختص به برزیل نیست. زمانی که بازی می کردم به این مسائل توجهی نداشتم اما الان به خوبی می دانم که برگزاری یک چنین رویدادی تا چه اندازه پیچیده و دشوار است “

یونس بادیردست بازدید : 23 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

سردار آزمون مهاجم جوان ایرانی در تیم روبین‌کازان عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود اما در نهایت جایی در فهرست نهایی کی‌روش برای جام جهانی نداشت.

رینیات بیلیاتدینوف سرمربی روبین‌کازان با تمجید از سرداز آزمون گفت: او پسر بااستعدادی است. حیف است که این بازیکن روسیه‌ای نیست. او سرعت بسیار خوبی دارد و مهاجم کاملی است. آزمون هر وقت به میدان رفته است توانسته بازی های خوبی از خود نشان دهد.

سرمربی روبین‌کازان در ادامه گفت: اولین جلسه تمرینی در روبین کازان را به یاد می آورم. او خیلی زود من را تحت‌تاثیر قرار داد. چیزی که من را شگفت‌زده می کند این است که آزمون در تمام جلسات تیم به خوبی کار می کند و ثبات دارد. سردار آزمون می تواند روزی به یکی از بازیکنان بزرگ دنیا تبدیل شود. او آینده درخشانی دارد اما در حال حاضر نمی‌توان درباره آینده او پیش‌بینی کرد.

سردار آزمون به واسطه بازی های درخشان فصل قبل در تیم روبین‌کازان، از تیم‌های بزرگی چون آرسنال، تاتنهام و میلان پیشنهاد بازی دریافت کرد.

یونس بادیردست بازدید : 23 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

جام جهانی برزیل دو روز دیگر با دیدار میزبان و کرواسی در ورزشگاه “کورینتیانس” شهر سائوپائولو آغاز می‌شود.

سایت یاهو در گزارشی 10 رکورد فوق‌العاده‌ تاریخ جام جهانی را معرفی کرد که در آن نام علی دایی نیز به چشم می خورد.

در گزارش یاهو آمده است:

    علی دایی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی موفق شده است 35 گل را به ثمر برساند که یک رکورد بسیار ویژه محسوب می‌شود و این باعث شده نام دایی در بین 10 رکورد ویژه تاریخ جام جهانی قرار گیرد.

یونس بادیردست بازدید : 23 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

تیموریان در دیدار مقابل ترینیداد و توباگو در ترکیب اصلی قرار داشت و با انجام هفتاد و نهمین بازی ملی به رده دهم جدول رکورداران بازی ملی در تاریخ تیم ملی ایران صعود کرد.

تیموریان در این رتبه با حمید استیلی شریک است که در بازی مقابل نیجریه از رکورد استیلی هم عبور می کند. دایی، نکونام، کریمی، مهدوی کیا، باقری، کعبی، نصرتی، سید جلال حسینی، زرینچه و استیلی 10 بازیکنی هستند که بیشترین بازی ملی را انجام داده اند.

یونس بادیردست بازدید : 24 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

برنامه ورزش از نگاه دو از چهارشنبه این هفته در برزیل ضبط و پخش می‌شود.

این برنامه قرار است هر روز از ساعت 18:30 الی 20 روی آنتن برود. ورزش از نگاه دو که مجری آن میثم زمان‌آبادی است، قصد دارد روماریو و ببتو را به عنوان مهمان‌های خود در برنامه داشته باشد اما هنوز حضور آن‌ها قطعی نشده است. اما رونالدینیو و رونالدو، دو چهره برزیلی فوتبال دنیا حتما در این برنامه به عنوان مهمان حضور خواهند داشت.

یونس بادیردست بازدید : 24 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

جوادنکونام در دقیقه 50 بازی دوستانه با ترینیداد و توباگو پنالتی تیم کشورمان را در میان ناباوری هدر داد اما او همچنان پنالتی زن اول تیم ملی است.

در پی این اتفاق زمزمه هایی در رسانه های داخلی به راه افتاد که احتمالا در بازی های رسمی و جام جهانی، کارلوس کی روش بازیکن دیگری را به عنوان پنالتی زن اول تیم ملی معرفی خواهد کرد، اما از برزیل خبر رسید مرد پرتغالی کماکان به نکونام اعتقاد دارد.

سرمربی تیم ملی پس از اتمام بازی با ترینیداد و توباگو به جواد نکونام اطمینان خاطر داده اصلا خودش را بابت هدر دادن ضربه پنالتی ملامت نکند، چون در جام جهانی هم او پنالتی زن اول تیم ملی خواهد بود.

یونس بادیردست بازدید : 18 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

10 پیراهن برتر تیم‌های فوتبال در جام جهانی برزیل مشخص شدند. در این میان کمپانی‌های نایک و آدیداس رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر در این مسابقات خواهند داشت و کمپانی پوما تنها یک نماینده در میان 10 پیراهن برتر جام‌جهانی دارد.

بر این اساس پیراهن تیم ملی آلمان که محصول شرکت آدیداس است به عنوان برترین پیراهن در میان 32 تیم حاضر در جام‌جهانی انتخاب شده است.

آرژانتین حریف ایران در جام جهانی برزیل دومین تیمی است که برترین پیراهن که آن هم محصول شرکت آدیداس است را خواهد پوشید.

سومین پیراهن برتر جام جهانی اختصاص به فرانسه دارد، پیراهن خروس‌های آبی توسط شرکت نایک تولید شده است.

اسپانیا به عنوان قهرمان جهان در رده چهارم تیم‌هایی که برترین پیراهن را می‌پوشند، قرار دارد. آدیداس پیراهن ماتادورها را در برزیل تامین خواهد کرد.

در این میان تنها کمپانی که به غیر از آدیداس و نایک، پیراهنش عنوان برترین پیراهن را در میان 10 تیم برتر دارد، شرکت پوما است که اسپانسر لاجوردی‌پوشان ایتالیا خواهد بود.

از میان 10 پیراهن برتر جام، 5 پیراهن محصول شرکت آدیداس، 4 پیراهن محصول نایک و یک پیراهن محصول پوما خواهد بود.

10- استرالیا، نایک

9- ژاپن، آدیداس

8- ایتالیا، پوما

7- مکزیک، آدیداس

6- پرتغال، نایک

5- هلند، نایک

4- اسپانیا، آدیداس

3- فرانسه، نایک

2- آرژانتین، آدیداس

1- آلمان، آدیداس

یونس بادیردست بازدید : 25 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

بازی با اعداد و ارقام در مسابقات ورزشی جایگاه ویژه ای دارد. سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بعد از قطعی شدن حضور 736 بازیکن در جام جهانی 2014 برزیل در گزارشی به جذابترین نکته های آماری جام پرداخت.

236 بازیکن در جام جهانی برزیل پیش از این حداقل یک بار حضور در جامهای جهانی را تجربه کرده اند و اسپانیا با 16 بازیکن با تجربه ی حداقل یک جام جهانی در این زمینه پیشتاز است. اروگوئه با 15 و کامرون با 13 بازیکن در رده های بعدی قرار دارند.

فرید موندراگون طولانی ترین سابقه حضور در جامهای جهانی را دارد. دروازه بان کلمبیا اولین بار در جام جهانی 1994 آمریکا بازی کرد و در جام جهانی 1998 هم در کنار ساموئل اتوئو و جیان لوئیجی بوفون از دیگر بازیکنان با تجبه امسال بازی کرد. بوفون در این جام جهانی سومین بازیکن تاریخ خواهد بود که بعد از آنتونیو کارباخال از مکزیک و لوتار ماتئوس افسانه ای از آلمان پنجمین جام جهانی خود را تجربه می کند، هر چند دروازه بان ایتالیایی در جام جهانی 98 فرانسه ذخیره ای بود که هیچ فرصتی برای بازی پیدا نکرد. بوفون در حال حاضر 36 سال دارد.

بازیکنانی مثل دمارکوس بیزلی از آمریکا، ایکر کاسیاس و ژاوی از اسپانیا، ساموئل اتوئو از کامرون و میروسلاو کلوزه از آلمان نیز شانس رسیدن به رکورد حضور در پنج جام جهانی را دارند. اتوئو در این جام جهانی با رکورد قاره آفریقا که پیش از این در اختیار ژاک سونگو و ریگوبرت سانگ بود با حضور در چهارمین جام جهانی مساوی شد.

یونس بادیردست بازدید : 19 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال نیجریه با قرار گرفتن در گروه F جام جهانی که شامل تیم‌های آرژانتین، ایران و بوسنی و هرزگوین است کاری سخت برای رسیدن به مرحله حذفی این رقابت‌ها دارد.

مورینیو در گفت‌وگویی اعلام کرده که آرژانتین به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله بعد می‌شود. وی بر این باور است که نیجریه هم توانایی این را دارد که به همراه آلبی سلسته صعود کند اما اعتراف کرد این اظهار نظرش به خاطر آنکه جان اوبی میکل، هافبک چلسی در ترکیب نیجریه‌ است جانبدارانه بوده است.

مورینیو در این زمینه گفت: آرژانتین بدون شک صدرنشین گروه می‌شود و چیزی که موجب می‌شود بگویم نیجریه از این گروه به همراه آرژانتین صعود می‌کند این است که یکی از بازیکنان من در آن حضور دارد.

مورینیو در ادامه به صحبت در مورد تیم ملی ساحل عاج پرداخت، جایی که دیدیه دروگبا، مهاجم پیشین تیمش در آن حضور دارد.

وی در این خصوص گفت: من انسان احساسی هستم. همواره هوادار دوستانم هستم.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات




    ارتباط با مدیر
    ارتباط با ادمین





    
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 340
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 7,943
  • بازدید کلی : 34,147
  • کدهای اختصاصی


    تماس با ما
    :: برنامه کامل بازی های جام جهانی ::